Spółka podpisała umowę na zakup używanych jednostek LINT 27. Będą obsługiwać niezelektryfikowane linie, głównie w północno-wschodniej Polsce. Pierwsze pojazdy wyjadą na tory najpóźniej z końcem 2026 roku.
– Podpisana dziś umowa to kolejny krok w realizacji jednego z naszych kluczowych priorytetów – wymiany taboru, także w segmencie pojazdów spalinowych. W północno-wschodniej Polsce linie niezelektryfikowane wciąż stanowią znaczną część sieci kolejowej. Zakup jednostek LINT 27 pozwoli nam lepiej dostosować ofertę przewozową do lokalnych potrzeb – mówi Aleksandra Grzywaczewska, p.o. prezesa Zarządu POLREGIO.
W styczniu jednostki trafią do Polski
Spółka kupiła dziewięć jednoczłonowych spalinowych wagonów motorowych LINT 27, bezpośrednio z rynku niemieckiego. Na początku stycznia pojazdy trafią do uruchomionego w tym roku centrum serwisowego POLREGIO w Olsztynie. Tam przejdą niezbędne przeglądy, zostaną poddane pracom serwisowym i tzw. polonizacji.
– Zanim pozyskane składy rozpoczną obsługę połączeń, przejdą kompleksową modernizację w naszym nowoczesnym centrum serwisowym w Olsztynie. Prace te będą obejmować m.in. montaż urządzeń ETCS. Pozwolą dostosować jednostki do współczesnych wymogów bezpieczeństwa i standardów obsługi podróżnych – mówi Wojciech Dinges, wiceprezes Zarządu POLREGIO.
Po zakończeniu modernizacji zakupiony tabor będzie sukcesywnie kierowany do obsługi połączeń, przede wszystkim w północno-wschodniej części kraju. Pierwsze pojazdy wyjadą na tory najpóźniej z końcem 2026 roku.
W każdym z pojazdów obecnie znajduje się około 60 miejsc siedzących. Jednostki będą mogły poruszać się w trakcji wielokrotnej, co pozwoli zwiększyć liczbę miejsc dostępnych podczas danego przejazdu. Składy są wyposażone w klimatyzację oraz udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności, w tym rampy ułatwiające wsiadanie. Wyznaczone są również miejsca na przewóz rowerów.
POLREGIO na zakupach
POLREGIO kontynuuje wymianę taboru. W listopadzie spółka podpisała umowę na
zakup pięciu spalinowych pojazdów, które będą obsługiwać połączenia w województwach wielkopolskim i lubuskim. Kilka miesięcy wcześniej przewoźnik kupił
także elektryczne zespoły trakcyjne przeznaczone do obsługi połączeń w Małopolsce.
Jednocześnie podejmowane są działania w kierunku zakupu fabrycznie nowych jednostek. W grudniu 2025 r.
– po wielu latach przerwy – przewoźnik podpisał umowę na zakup pojazdów od firmy PESA Bydgoszcz. Nowe EZT-y mają wzmocnić w 2028 r. flotę taborową POLREGIO w województwie świętokrzyskim. Jednocześnie spółka potrzebuje dużo większych zakupów taborowych, idąc w dziesiątki sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych, o czym
mówił nam niedawno prezes Polregio, Wojciech Dinges.